Kto nebol na Ginze, nebol v Tokiu

10. září 2013 v 20:29 | ..::Girl with devil's smile alias Nataly::.. |  →Spoznávame Japonsko
Najznámejšou časťou Tokia je asi dodnes pre cudzincov na celom sveta Ginza, ktorá býva často prirovnávaná k londýnskej Piccadilly alebo newyorskému Broadwayu. Jej meno pochádza z čias, keď sa tu pred viac ako 300 rokmi razili strieborné mince (Ginza znamená v japončine "strieborná mincovňa"). Postupom času sa Ginza vyvinula v najživšiu časť mesta, kde sa v súčasnosti nachádzajú najslávnejšie luxusné obchody, reštaurácie, zábavné podniky, početné obchodné domy, butiky, umelecké galérie, nočné kluby a kaviarne. Cudzinci si často predstavujú, že Ginza je len jedna ulica, ale v skutočnosti sa tak hovorí celej rozsiahlej štvrti Tokia. V Japonsku sa doteraz nevžil európsky zvyk označovať jednotlivé ulice svojimi menami a orientácia na základe adresy označenej len blokom domov je veľmi obtiažna. Často sa preto používa spolu s adresou aj náčrtok blízkeho okolia a známych orientačných bodov. Hlavná trasa Ginzy sa pomenovala Chuo Dori (Centrálna trieda), ale aj tak asi v reči bežných obyvateľov Tokia toto označenie nikdy nenahradí starú Ginzu.

Jeden meter štvorcový pozemku v oblasti centra stojí cez desať miliónov jenov, čím sa miestné nehnuteľnosti stali jednými z najdrahších v Japonsku.

Väčšia obchodov je tu otvorená každý deň v týždni. Najpríjemnešie je návšteva počas víkendového popoludnia, kedy je centrálna ulica Chuo Dori pre dopravu uzavretá a stáva sa veľkou pešou zónou.


Státisíce ľudí prichádzajú denne na Ginzu. Na Ginze sú exkluzívne obchody, v ktorých nakupujú ľudia bohatí a tiež tí, ktorí chcú podarovať honosný darček. Hodnota daru sa totiž v Japonsku meria nielen obsahom, ale i obalom. Že musí byť každý darček pekne zabalený a previazaný stuhou, je samozrejmosť. A ak je ešte navyše na obale vytlačené meno drahého obchodu, znamená to, že kupujúci neľutoval peňazí, aby dal najavo svoje city. Prirodzene, takéto obchody nebývajú preplnené zákazníkmi, pokiaľ sa ovšem nekoná výpredaj.


Akousi strednou cestou medzi zbytočnou drahotou a lacným obchodom mimo centra mesta je obchodný dom. I tých je na Ginze požehnane, najviac z celého Tokia. A nie sú to obchodné domy len tak hocijaké. Prejsť sa nimi a prehliadnuť si všetko, čo sa predáva napríklad v obchodnom dome Macuzakaja, Macuja, Micukoši, Wako alebo Takašimaja, to je v každom jednotlivom prípade aj pri rýchlom tempe prechádzka na pol dňa. Sú tu však aj menšie špecializované obchodné domy, z ktorých je najznámejší Sony Building, veľká výstavná budova Sony, v ktorej si každý môže ohmatať ich najnovšie produkty od DVD rekordérov, televízorov, fotoaparátov, mobilných telefónov, počítačov až po výrobky Play Station.


V bežnom obchodnom dome sa predáva doslova všetko, od rožkov až po automobily. Taktiež v jednotlivých druhoch tovarov je ohromný výber, ževraj väčší než kdekoľvek na svete, okrem USA. Je to ovšem taktiež vypočítané pre efekt a predovšetkým na získanie zákazníka. Z reproduktorov sa šíri mierne optimistická a ukľudňujúca hudba, sem-tam prerušená jemným dievčenským hlasom, ktorý vás presviedča, ako ohromne je tento veľkoobchod poctený vašou milou a vzácnou návštevou. Predavačky v slušivých uniformách sa na vás usmievajú a klimatizované ovzdušie zbavuje človeka dokonca aj starostí o počasie.


Čo sa týka módy v Japonsku, pekné oblečenie tu musí mať človek každý deň, za každej situácie a celý rok. Je to samozrejmá súčasť sebareprezentácie. Šaty tu robia človeka a klamlivý dojem o bohatstve viac než kdekoľvek inde. Zvlášť na Ginzu a do iných centier mesta sa chodí len v najlepšom, najmodernejšom a ak je to trochu možné, tak dokonca v poslednom výkriku módy. Francúzi, domýšľaví na svoju módu, krútia často na Ginze hlavami. "Ani sa Champs-Elysées nenájdete toľko vkusne a moderne oblečených mladých žien ako na Ginze," vypisujú potom svoje dojmy v novinách. Ale na jedno často zabúdajú: že sa mnoho z tých, ktorí ich udivili na Ginze svojím pôvabom a oblečením, treba mesiac sotva udržujú pri živote najlacnejšou stravou, len aby si mohli kúpiť nové šaty a páčiť sa ľuďom okolo seba. Pre väčšinu Japoncov, zvlášť Japoniek nie je štíhla línia problémom.










Zdroj: japan-guide.com
Jan a Vlasta Winkelhöferi - Sto pohledů na Japonsko
Fotky: deviatart.com
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Andy Andy | Web | 11. září 2013 v 15:15 | Reagovat

Tak tam by som sa išla pozrieť :3 vidno, že Japonci to majú všetko na úrovni, nie ako mi slováci :D :/

2 L L | Web | 11. září 2013 v 19:45 | Reagovat

Registrujte sa na nové RPG fantasy! :)
Akadémia Unearthly! Pre všetkých čo milujú RPG, Kpop a Fantasy :3
http://unearthlyacademyrp.blog.cz/

3 Georgí :)))Sbé Georgí :)))Sbé | Web | 12. září 2013 v 22:01 | Reagovat

Bohůžel jsem jěště nebyla v Tokiu!Krásné fotky :-D  :-D  :-D

4 Miss X Miss X | Web | 13. září 2013 v 15:30 | Reagovat

Ja som nebola nikdy v Tokio, takže..ehm :D ale vyzerá to masakersky!! Hoc byť tam, tak sa asi pocikám od strachu :D toľko svetiel, vysoký budov, ľudí :D nie naše Slovensko toto :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama