Červenec 2014

[The Lost Planet] Kai, you're going to be the death of me someday.

31. července 2014 v 23:47 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Moments when EXO is ruining my life
Čo sa týka názvu článku, nie je to len milostivý Kim Jongin, ktorý ma jedného dňa asi privedie do hrobu. Aj taký veľavážený Oh Sehun robí všetko pre to, aby svoje fanúšičky privádzal do stavu čistého nefalšovaného hardcore fangirlingu (a to tu ešte niekedy hodím reč o jeho zadku, lebo tých fotiek čo mám v noťasi, to bude stačiť na celú galériu, ehm) Ale tento článok je výhradne a špeciálne len o Kaiovi, čo mne osobne bohate stačí na to, aby som mala blízko infarktu. Všimla som si tiež, že od poslednej zbierky zverejnených fotiek, mám v počítači asi tak skoro stovku nových :D Uhm, takže idem pekne zverejniť ďalšie. Rozhodla som sa, že to spravím v podobe série fotografí z koncertov The Lost Planet. Menším problém však je, že moja biedna pamäť občas nevie, či daná fotografia je z koncertu alebo z nejakého iného vystúpenia, čiže ak sa sem pripletie náhodou niečo ..čo ja viem.. z Mnet Countdown 10th Anniversary, tak sa budete tváriť, že ste si to nevšimli, áno? :D A teraz hor sa na tohto sexy chlapa, ktorý mi nedáva spávať.

Od k-popu ku kórejskému rocku III.; Royal Pirates

31. července 2014 v 14:39 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Korean music
Dnes sa po tretíkrát púšťam do toho, aby som vám predstavila čosi z kórejského rocku. Ja sama som ešte stále vo fáze objavovania, takže nemám žiaden mimoriadne veľký rozhľad, ale pokúsim sa na tom zapracovať. Neviem ale či sa to zdá len mne, ale nájsť v oblasti kórejskej hudby presne to, čo by pasovalo na moje kritéria, nie je až také jednoduché - niečo rockové, niečo chytľavé, niečo mladé, pomerne nové, svieže a sympatické (nie, vôbec nenáražam na členov skupín :D..). Niečo čo sa jednak dobre počúva a na čo sa aj dobre pozerá. A samozrejme, aby bolo k dispozícií aspoň zopár hudobných videí. Áno, som nenáročná :D

Skupinu Royal Pirates som spoznala zhruba pred pár mesiacmi. Ide o kórejsko-americkú rockovú kapelu, ktorá v Kórei oficiálne debutovala v roku 2013. Členovia sú traja, menovite Kim Moon-chul (spev, gitara), Kim Soo-yoon (bicie) a James Lee (basová gitara), ktorý sa narodil v LA, USA. Skupina bola pôvodne známa pod menom Fading From Dawn od roku 2004 a v pozícií basgitaristu bol ešte vtedy Richard Kim, starší brat Kima Moonchula. Bohužiaľ, v apríli 2008 sa mu stala osudnou autonehoda v Kalifornii a odvtedy skupina len zriedka hrala naživo.
Neskôr sa Royal Pirates preslávili na YouTube vďaka svojmu talentu a originalite, keď nahrali videá svojich coverov. Išlo o rockové verzie hitov ako Nobody od Wonder Girls, Mirotic od DBSK, Circus od Britney Spears (tento cover bol tiež zverejnený na oficiálnej stránke speváčky) alebo Sorry Sorry od Super Junior. V máji 2009 sa skupina objavila v kórejskom spravodajskom kanáli YTN, kde bola prezentovaná ako nezávislá rocková kapela, ktorá sa stala novou YouTube senzáciou. James Lee sa k Royal Pirates pripojil ako nový basgitarista v septembri 2009. V marci 2010 vydali videoklip k piesni Disappear. Nešlo však o skutočný debut, video bolo vytvorené pre fanúšikov a taktiež pre podporu kapely.
Ich skutočný debut bol o pár rokov neskôr, uskutočnil sa 25. augusta 2013 na Inkigayo so singlom Shout Out. V januári 2014 vydali svoje prvé EP v Kórei s názvom Drawing The Line a v marci zas svoj prvý album v Japonsku.

Drawing The Line bola prvá pesnička, ktorú som od nich počula. Je to naozaj dobrý song, ktorý počúvam už niekoľkorát znova a znova a klip som tiež už párkrát videla. Pôvodne som si však túto skupinu zaškatulkovala ako pop-rockovú, úroveň F.T. Island, CNBlue a Led Apple, lebo aj prvý vypočutý song od nich bol v štýle pop-rocku. S týmto názorom som ostala aj po vypočutí albumu, ktorý sa mi však páči a príjemne sa počúva. Až neskôr, keď som našla ich staršie videá, som si povedala "áno, tak toto je rock, ktorý som hľadala". Majú to jednoducho v sebe. Dúfam, že v budúcnosti prídu ešte s poriadnymi rockovými pesničkami a nezostanú v bezpečnej zóne spomínaného pop-rocku, ktorý je príťažlivejší pre kórejské k-popové publikum. Bola by to skutočne škoda.

Celkom ma baví ten výškový rozdiel medzi hlavným spevákom a basgitaristom :D

Fangirling; welcome to k-pop world [0.6]

30. července 2014 v 17:49 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Zo sveta K-popu
Drahí (spolu)k-poperi, je tu šiesta séria obrázkov, ktoré pravdivo (a miestami kruto) vystihujú náš fanúšikovský život. Ja už mám pre tieto obrázky dokonca v notebooku aj špeciálnu zložku (ktorá je úplne prepchatá kadečím). Plus kopec ich mám ešte v mobile a slúžia mi na pekné pobavenie v prípade, že postrádam dobrú náladu. Alebo keď čakám na zastávke, kým sa došuchtá autobus..(čo musí byť fakt ale divný pohľad na mňa s mojím psycho úškrnom, eheheee)

*crying in the corner* :DD

Block B - H.E.R

30. července 2014 v 14:59 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Korean music
Pokiaľ ide o pesničku, ktorú zhruba celý posledný týždeň nedokážem vyhnať z hlavy.. je to práve H.E.R od Block B. Skupinu Block B som mala vždy rada, môžem tiež povedať, že to bola jedna z prvých kórejských skupín, ktorú som počúvala v časoch, keď som vstúpila do sveta k-popu (a odkiaľ už niet cesty späť, muhehee). A mám ich rada doteraz, nenechám si ujsť od nich žiaden song a rovnako tak ani žiadne hudobné video. Môžem úplne seriózne povedať, že Block B sú jediná skupina svojho druhu, lebo toľko idiotov pokope snáď nikde inde nenájdete :D Ja absolútne žeriem každé ich bláznivé music video. Ich sa jednoducho nedá nemilovať, aspoň čo sa mňa týka. Tentokrát som opäť čakala s čím novým prídu a vôbec nesklamali. Práve naopak, vo chvíli keď sa v klipe objavil ten pštros spolu so Zicom, to bol koniec :D Kto iný môže mať pštrosa v klipe ako Block B? Mala by som si zvykať, že u nich je možné všetko a že ma už nič neprekvapí :D.. A k tomu ten ich tanec. Ak sa to teda dá nazvať tancom, lebo oni sú očividne všetko, len nie tanečná skupina :D (to mi pripomína Big Bang). A ešte Pyo a jeho reklama na prací prášok :D

Na ceste do neznáma...

22. července 2014 v 22:32 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Denník seriózneho šialenca
Ehm, na úvod by som sa mohla napríklad ospravedlniť za moju biednu, veľmi biednu aktivitu. Nie že by som nemala čas, toho mám tak veľa, až mi to škodí (potom rozmýšľam nad zmyslom života a existencie vesmíru). Ide len o to, že sa nedokážem odtrhnúť od čítania fanfikcií. Doslova. Keď čítam večer, zabudnem sa vždy najesť a potom si o 2 v noci uvedomím, že som hladná :D Ide to so mnou dole vodou, vážení. Plus sa k tomu pridalo sledovanie anime. Akurát som dopozerala Free - Iwatobi Swim Club. A taktiež som začala pozerať doramu Flower Boy Ramyun Shop. Mám z toho solídne záchvaty smiechu. Včera som to sledovala v noci, až som napokon zistila, že je pol 5 ráno. Uhm. Mala by som so sebou niečo robiť. Naši ma čoskoro buď privedú do hrobu alebo skončím s jednosmernou letenkou na opačnú stranu galaxie, pretože sa mi nepodarilo zohnať na leto brigádu. Takže moja telesná schránka sa len poneviera po byte, čo sa mojim rodičom veľmi nepozdáva.
V sobotu večer som sa vrátila z dovolenky, aj to bol dôvod istej neaktivity. A dni pred odcestovaním som na poslednú chvíľu pozerala, že kam sa s našimi vlastne vyberieme. Záhadne zostal výber dovolenkového miesta na mne. Síce nie až tak úplne, inak by sme skončili napríklad v Benátkach :D (alebo v Japonsku, prípade v Južnej Kórei, keby som chcela snívať a hrať sa na krajinu neobmedzených možností). Mesto som teda vybrala, pláže som prezrela, fotky, ubytovanie tiež, všetko dobre pripravené. Nejakým nadpozemským zázrakom sa nám podarilo natlačiť všetky kufre a tašky do auta (snažila som sa nezbaliť si celý šatník) a v piatok večer sme vyrazili smer Chorvátsko. Navigačný systém párkrát štrajkoval, ako zvyčajne pred dôležitou cestou, párkrát sme zablúdili a ráno sme už obdivovali krásy prírody naprieč Istriou. Obrovské kopce, týčiace sa hory, hromady tunelov, výhľad na more, vysoké mosty, rýchla autostráda. Vážne milujem cestovanie. Keby môžem, celý život by som strávila návštevou nových miest.
Dojmy sa však pokazili po príchode na miesto číslo 1. Na internetových fotkách to vyzeralo skvelo, no realita bola iná. S trochu horšou náladou sme prišli na miesto číslo 2, môj plán B. Aj ten zlyhal. Mne sa to miesto páčilo, lenže vyhovieť každému členovi našej rodiny sa mi nepodarilo. To už ma chytila panika a záplava sebaobviňovania, že som pokazila dovolenku. A čo teraz? Kam pôjdeme? pýtali sme sa všetci. Znenazdajky sa tu vynoril plán C, mestečko Rovinj, kde som mala naplánovaný výlet. Moja posledná možnosť. Rovinj bol našťastie len 35 kilometrov od prvých dvoch miest. Už som sa modlila k Jashinovi nech toto vyjde, inak skočím z najbližšieho útesu :D Rovinj nás očaril hneď na prvý pohľad. Krásne mesto, ani malé, ani veľké, dokonalé. Prekonali sme počiatočné problémy s tým, že sa nikde nedalo zaparkovať, prehltli sme nervy, ja som zapojila svoje znalosti angličtiny a nemčiny (za moje "spíkovanie a šprechovanie" som sa chcela ísť zahrabať do zeme) a v informačnej agentúre som vybavila apartmán. Úžasný, čisto nový, moderný a vôbec nie drahý. Konečne sme si vydýchli. Unavení, ale ubytovaní. Čoskoro sme sa však vydali na prieskum mesta. Rovinj je plný malých, úzkych uličiek s obchodíkmi, farebnými domčekmi s drevenými, starými okenicami. Historická časť má taký jemný benátsky nádych mesta na vode. Tiež je tam menší prístav pre jachty, od najobyčajnejších až po miliónové luxusné, výletné či rybárske lode a člny. Pláže boli pomerne rozľahlé a my sme si našli príjemné miesto na obrovských skalách, z ktorých sa dalo skákať do mora, sledovať šíru vodu, poletujúce čajky a počúvať narážanie vĺn o útesy. Ja som si pritom v pokoji čítala knihu Dovolenka v Pekingu v tieni pod blízkymi stromami, lebo ja a slnko sa veľmi nekamarátime :D Ja ho mám rada len vtedy, keď potrebujem dobré svetlo pre fotografovanie :D Vhodné svetlo je základom pre fotky a tiež zdrojom mojej večnej nespokojnosti. Našťastie, počasie sme mali skvelé, len s občasnými búrkami, ktoré som zaháňala vraždiacimi pohľadmi :D Kúpať som sa kúpala v mori len raz. It's not my style. Voda bola na mňa príliš studená a nenávidím opaľovacie krémy (a plavky). Radšej objavujem mesto a sama behám s foťákom. V jedno ráno som sa dokonca o šiestej vybrala do tichých uličiek. Nikde žiadny turisti, lebo pár domácich, ktorí ma úsmevom zdravili. Kľud, žiadny ľudia, ktorí by mi vbiehali do záberu. To je vec, ktorú neznášam ešte viac ako ten opaľovací krém :D Turisti v zábere. A naopak .. absolútne milujem ticho. Tú rannú atmosféru prebúdzajúceho sa prímorského mesta. Východ slnka. Keď sa zhruba o siedmej otvárali malé pekárne a útulné kaviarne. Vyľudnené ulice a to blahodarné ticho, kde počuť bolo len čajky a zvuky mora. Popravde, nie že by som oddychovala na dovolenke, ja som sa nabehala ešte viac ako doma za celý mesiac. Tiež som striehla večer na krásny západ slnka. Sadla som si pri more a sledovala pokiaľ nezmizne za horizontom s poslednými lúčmi farbiacimi oblohu. V jeden deň sme si aj s bratom požičali bicykle a našlapali sme kilometre pozdĺž pobrežia. Tie cyklistické trasy, palec hore, úžasná scenéria. Panorámu som si tiež užila v posledný deň, keď som si zaplatila plavbu loďou (skôr loďkou) okolo neďalekých ostrovov. Vietor vo vlasoch a pobehovanie zo strany na stranu, lebo som nevedela, kde skôr fotiť :D
Tiež sme si spravili výlet do mesta Pula, kde som mala pekne naplánované, čo všetko chcem vidieť a tak som vláčila zvyšok rodiny kade-tade (navzdory ich protestom). Prvá zastávka bol rímsky amfiteáter, ktorý je o čosi menší ako koloseum v Ríme, ale taktiež impozantný a s minulosťou gladiátorskych zápasov. Potom nasledovala katedrála, Augustov chrám, mestská radnica, Víťazný oblúk Sergiovcov. Taktiež sme si vyšlapali kopec k historickému a námornému múzeu, ktoré sa nachádza vo vnútri pevnosti s okolitými delami .. v minulosti slúžiacej na obranu mesta. Ten výhľad na záliv a mesto stál za to. Však to by som nebola ja, aby som sa nevytrepala na najvyšší bod v Pule. To isté v Rovinj. S mojou hrôzou z výšok som vyšlapala na najvyššiu vežu v meste. A to boli také schody, že by ste za ne ani 5 korún nedali :D Len drevené laty pribité klincami. Uh, ešteže som sa predtým posilnila drinkom Sex On The Beach :D Ale jednoducho, skvelá dovolenka, len bohužiaľ ten týždeň ubehol príliš rýchlo.
A menšia perla na záver - najviac ma dostalo, keď na pláž prišla jedna nemecká rodina, zapichli do zeme slnečník a vedľa toho nemeckú vlajku :D Akože "Ja som Nemec, kto je viac?".. Bože, ako ja nemám rada Nemcov. A nemčinu. A to som celý týždeň počúvala rakúsku Vivu s nemeckými pesničkami. Never again in my life :D
Báj d véj, v piatok zase cestujem preč na pár dní, smer ČR, takže najbližšie články na blogu budú až niekedy .. potom. Bye, my darlings ^^

Croatia - Rovinj; picturesque coastal town

21. července 2014 v 19:49 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →My photos
Dva dni dozadu som sa akurát vrátila z dovolenky v Chorvátsku a ak ma poznáte, viete.. že pre mňa nové miesto automaticky znamená nové fotografie. Je nemožné, aby som sa niekam pohla bez foťáku. A navyše som teraz prvýkrát prevetrala nový Nikon, ktorý som odmietala pustiť z ruky čo i len na sekundu. Výsledkom toho je.. ehm, 856 fotiek. Bože, čo ja chcem robiť s 856-timi fotkami? Som už načisto potratila rozum :D Ale hold, moje nadšenie sa nedalo zastaviť. Dokonca som prekonala svoj strach z výšok (dvakrát) a tiež som sa v teple pomaly horšom ako na Sahare trepala kade-tade. Veď čo by som nespravila pre dobré zábery, že pravda? Stáva sa zo mňa masochista :D
Fotografie sú z mesta Rovinj, ktoré sa nachádza na Istrii, najväčšom polostrove v Jadranskom mori. Ide o niekoľko záberov z posledného dňa dovolenky. Mám divný zvyk začínať od konca, nepýtajte sa prečo :D
Veľkosť fotiek nie je pôvodná, sú o polovicu zmenšené, lebo blog mal s nimi akýsi existenčný problém..ugh.

Pohľad z veže Kostola sv. Eufémie

SISTAR - Touch My Body

21. července 2014 v 15:29 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Korean music
V poslednej dobe fičím na obrovskom množstve pesničiek, či už kórejských alebo anglických, od ktorých sa nedokážem odtrhnúť. Jednak je tu moja čisto nová závislosť na rockerovi Jung Joon Young-ovi, ktorého pesničky dokážem počúvať celé dni a jednak kopec nových kpopových songov, ktoré stoja za vypočutie. Napríklad Fantastic od Henryho, odo mňa 10 bodov z 10-tich, výborná pesnička. Alebo Back od Infinite s veľmi dobrým klipom. Taktiež debutovalo niekoľko nových skupín, čo sa chlapčenských týka.. napríklad BTL, Legend, LU:KUS, B.I.G., BigFlo; bože.. až sa v tom seriózne strácam :D Taktiež mám nejaké zvláštne sympatie pre Orange Caramel, ale to bude hlavne kvôli Nane, ktorú som si obľúbila v Roommate :D A Hush od Miss A nedokážem vypnúť. V mojom playliste sa tiež nájde miesto pre Linkin Park a ich nový album Hunting Party. Alebo David Guetta - Lovers On The Sun, Coldplay - A Sky Full Of Stars a môj aktuálne najobľúbenejší song Prayer In C od Lilly Wood & The Prick.
Ale namiesto toho všetkého tu máme Sistar s pesničkou Touch My Body, ku ktorej bolo MV zverejnené akurát dnes, takže čerstvá novinka, ktorá sa mi dostala do uší veľmi rýchlo. Síce som donedávna dievčenským skupinám veľmi neholdovala, začínam niektorým prichádzať na chuť. Napríklad tu prítomným Sistar. Taktiež Hyolyn, so svojím perfektným hlasom, patrí k mojim najobľúbenejším kórejským speváčkam. Ich nová pesnička je svieža a chytľavá, taká akurát na leto :)

Od k-popu ku kórejskému rocku II.; Jung Joon Young

9. července 2014 v 16:29 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Korean music
Musím sa priznať, že už zhruba nejaké tie 2-3 týždne znova a znova otváram jeden a ten istý článok na Wikipédií, ktorý sa mi bohužiaľ vždy stratí medzi desiatkami otvorených kariet v prehliadači. Ide konkrétne o zoznam kórejských rockových skupín. Odvtedy čo som objavila skupinu Broken Valentine, sľúbila som si, že keď si nájdem čas, budem sa venovať hľadaniu ďalších skupín z tejto oblasti. Lenže v poslednej dobe nerobím nič iné, len hltám nové a nové poviedky na asianfanfics (all day, all night). Ale pred pár dňami som sa náhodou dostala k videu so stovkou najlepších songov za jún 2014. Sú to len zhruba 20 sekundové ukážky pesničiek, video má asi polhodinu a všetko čo ma zaujme, to si zapíšem, že si neskôr pustím celé. A takto som sa dostala k rockovému spevákovi, ktorého meno je Jung Joon Young. A už je oficiálne zaradený v mojom imaginárnom háreme :D A nebola to tak ani láska na prvý pohľad, ako skôr láska na prvé počutie, pretože on má neskutočne dokonalý hlas. Dočerta, a ešte aj dobre vyzerá. A keby len dobre, úplne na zožratie. A jeho oči mi veľmi pripomínajú Taove. Panda číslo 2.. (hey baby, I think I wanna marry you..)

Jun Joon Young (narodený 21. februára 1989) je juhokórejský rockový spevák, skladateľ, rádio DJ, ktorý sa stál známy vďaka reality show Superstar K4. Narodil sa v Indonézii, ale vyrastal v Číne, Japonsku, Európe (v Anglicku a Francúzsku) a na Filipínach. Žil v desiatich rôznych krajinách, pretože jeho otec bol medzinárodný biznismen, ktorý veľa cestoval. Vďaka tomu ovláda päť cudzích jazykov. V Superstar K4 si získal veľkú priazeň divákov a očaril aj porotcov svojím unikátnym hlasom (i love his husky voice) a dobrým vzhľadom. Mal svoj vlastný hudobný štýl, ktorý prezentoval a ktorého sa držal, vďaka čomu si získal mnoho fanúšikov. Okrem toho, jeho spolupráca s konkurentom Royom Kimom (ďalší spevák, ktorého hlas uctievam), keď spolu spievali pieseň Becoming Dust, sa stala veľkým hitom a vôbec najlepším duetom konkurzu.
Po účasti v Superstar mal niekoľko koncertov, objavil sa v rôznych televíznych a rozhlasových programoch a taktiež vydal dva mini albumy. Debutoval so svojím "1st mini album", ktorý bol vydaný 10. októbra 2013 (tesne pred mojimi narodeninami.. Je to proste osud, ktorý ma zavial k nemu :D lol..) Svoj druhý album, ktorý obsahuje 6 piesní a má názov "Teenager", vydal len nedávno, 26. júna 2014. Všetky skladby sám zložil a produkoval. Témou albumu je "dospelý, ktorý sníva" a obsahuje jeho želanie, aby ľudia, ktorí sú vyčerpaní svetom znova začali snívať.
Môžem povedať, že má absolútne úžasné pesničky a ja mám z neho hlasu úplnú husiu kožu. Dostal ma tento chalan, fakt. Už si ho len zobrať domov :D

Toto je pesnička, ktorá ma na svedomí to, že som mu beznádejne prepadla. Nádherný song a úžasný klip, ktorý presne vystihuje hlavnú myšlienku albumu. Jednak tie pomalé časti sú krásne a potom, keď to rozbalí na tom pódiu, dokonalosť.
Oh god, he is amazing and so handsome ♥ *crying in the corner*

Spieval tiež v mojej obľúbenej show Immortal song 2 - odkaz na video.. Bože, ten jeho rockerský postoj je taký podarený :D

Pohľad do zákulisia zábavného parku inšpirovaného svetom Harryho Pottera

9. července 2014 v 16:19 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →Zaujímavosti a kuriozity zo sveta

Od júla 2010 funguje v Orlande na Floride zábavný tématický park zo sveta Harryho Pottera. Atrakcie vo vlastníctve štúdií Universal a Warner Bros ponúkali návštevníkom možnosť zažiť atmosféru sveta kúziel aj na vlastnej koži. The Wizarding World of Harry Potter preniesol deti a ich rodičov do čarodejníckej dediny Rokville a jej okolia. Minulý rok rozhodlo vedenie o rozšírení parku o ďalšiu časť, Šikmú uličku. Projektanti nezabudli na známe miesta z kníh a peniaze sa budú dať rozhadzovať u prútikára Ollivandera alebo prechľastať v Deravom kotlíku. Najväčší highlight expanzie sa skrýva v Gringot banke, stráženej keramickým drakom. Okrem uvítania robotickými škriatkami na návštevníkov čaká 4-minútová jazda, inšpirovaná hektickým útekom z útrob banky na chrbte draka. Zážitok budú dopĺňať 3D projekcie a animácie v rozlíšení 4K. Rozšírenie zábavného parku otvorilo brány 8. júla.

This EXO era should be called the "Drama era"

2. července 2014 v 17:39 | Girl with devil's smile alias Nataly |  →EXO Planet

Dajme tomu, že sú to zhruba dva mesiace, čo je v našom Exotics fandome dosť rušno. Viac ako by bolo treba. Zatiaľ čo rok 2013 bol pre EXO plný úspechov a ocenení, rok 2014 vyzerá pre nich plný problémov, rumors a nepríjemností. Zatiaľ čo v minulom roku sa plakalo dojatím vďaka mnohým získaným cenám v hudobných show, teraz sa plače kvôli udalostiam, ktoré zraňujú jednak fanúšikov a jednak členov skupiny. Zostáva mi len veriť a dúfať, že začne opäť svitať na lepšie časy, lebo situácia za poslednú dobu má od priaznivého stavu na kilometre ďaleko. Fandom sa rúti dole vodou.

15. mája som mala svoje prvé dve skúšky z letného semestra. Dve skúšky v jeden deň, to si viete predstaviť tie moje stresy, navyše po minimálnom množstve spánku a po predchádzajúcom a naozaj vyčerpávajúcom zápočtovom týždni. A cestou domov som sa v buse už učila na ďalšiu skúšku, ktorú som mala o 5 dní. Domov som prišla polomŕtva s myšlienkou, že si nemôžem ísť pospať ani keby veľmi chcem, lebo sa musím venovať účtovníctvu. Stihla som si však na chvíľu zapnúť noťas, aby som zistila, čo je nové. A veru že aj niečo nové bolo; správa o tom, že Kris podal žalobu na S.M. Entertainment so žiadosťou o ukončenie zmluvy so spoločnosťou a že chystá odchod zo skupiny. Najprv som si myslela, že je to nejaký krutý, hnusný vtip. Príliv príspevkov na fb ma však utvrdil v tom, že bohužiaľ nie. Neskôr som ešte nejakú dobu dúfala v to, že je to aspoň marketingový ťah od SM, ako prilákať viac pozornosti. Nepripúšťala som si realitu. Bola som v strese zo skúšok, nestíhala som s učením a toto by ma jednoducho zruinovalo. Aby som to lepšie vysvetlila, vždy keď mám v živote ťažké chvíle, viem že sú tu EXO, vďaka ktorým sa mi zlepší nálada a svet je zase o čosi farebnejší. Vždy som verila, že EXO, všetkých 12 členov, tu s nami bude dlho. Pomerne nová, silná a stabilná skupina. A situácia s Krisom mi tieto predstavy zbúrala ako keby to bola len obyčajná fantázia.. labilná ako domček z kariet. Spomenula som si na to, koľkokrát z ich úst zaznelo "We are one!".. alebo výroky členov v štýle "I want all 12 of us to be together forever." Prešla som si rôznymi fázami postojov voči tomu, čo sa stalo. Poplakala som si zopár večerov do vankúša a teraz chcem, aby bol Kris šťastný, nech je kdekoľvek a nech robí čokoľvek. Mám ho rada a nezanevrela by som na neho, ako niektorí fanúšici. Hoci mi stále chýba v skupine, verím, že mal dobrý dôvod na odchod. Spočiatku kolovali informácie o tom, že odišiel kvôli nedostatočnému finančnému ohodnoteniu. Lebo je všeobecne známe, že chalani dostanú veľmi malú časť z toho čo zarobia a väčšina ide spoločnosti. Potom to bolo zase, že odišiel kvôli zdravotným problémom, konkrétne kvôli ochoreniu srdca. Strhla sa vlna konšpiračných teórii, pribúdajúcich klebiet a človek sa strácal v tom, čo je pravda a čo je lož. Isté je len to, že žalobu podal z dôvodu toho, že SME sa chová k svojim umelcom ako k majetku, neberie do úvahy ich názory, ovláda ich ako chce, rozhoduje o tom čo, kedy a kde budú robiť. Už predtým som vedela, že SME nie je ani zďaleka férová spoločnosť, ale teraz mám dojem, že uzatvoriť s ňou zmluvu, to je ako upísať sa diablovi, fakt. Jediné o čo im ide, je zarobiť kopec peňazí a to bez absolútneho ohľadu na svoje skupiny. To že im tam jednotliví členovia odpadávajú z nedostatku spánku, jedla, vyčerpanosti, množstva tréningov, plných rozvrhov.. to ich nezaujíma. Veď jasné, nech tam aj umrú na pódiu, hlavne že z nich vyžmýkajú čo najviac prachov. Teraz si SME svoj imidž a svoje dobré meno (ak niekedy nejaké mali, lol) posrali však na celej čiare a ja osobne im už neuverím absolútne nič, lebo vypúšťajú len samé kecy do éteru. Škoda reči. Po tom ako sa dostali von informácie ohľadom Krisovho odchodu, SME nelenila a robila všetko preto, aby všetka špina padla na Krisa, samozrejme (napr. to ako pobrali členom EXO telefóny a v ich mene písali príspevky na Instagram a Weibo v snahe poštvať fans proti Krisovi). Lebo oni sú svätí a vôbec netušia, prečo by chcel Kris odísť od takej úžasnej a skvelej spoločnosti akou oni sú. Nasrať. Samozrejme, je mi ľúto, že Kris odišiel a opustil 11 členov, s ktorými si toho toľko prežil. Ja osobne by som nedokázala opustiť svojich priateľov nech sa deje čo chce. Ale verím, že Kris si to dobre premyslel. Dúfam. Len sa bojím, aby to nebolo ako v prípade Super Junior a Hangenga, ktorý tiež odišiel zo skupiny pre rovnaký dôvod ako Kris a potom sa s ostatnými členmi videl až po niekoľkých rokoch (a padli si do náručia a plakali T.T ) To by som neprežila. A je mi veľmi ľúto našich chalanov, pre ktorých to musel byť fakt šok, lebo tí vraj vôbec nevedeli, že Kris niečo také chystá. A úplne ich chápem, ak sú nahnevaní a sklamaní. Je to pre nich ťažké. Chápem obe strany a obe podporujem. Nikoho nesúdim (iba SME by som poslala do najradšej do pekla). Len by som ich chcela zase raz vidieť spolu. Niekedy. Nechcem, aby ich priateľstvo skončilo. Nechcem, aby Kris nechal EXO za sebou ako uzavretú kapitolu života. Uvidíme, čo bude ďalej.

Ak vás môj článok ešte neomrzel (aj knihu by som spísala; mám toho veľa na srdci), pokračujem.
Nedávno som si ráno zapla wifi na mobile, ešte rozospatá, že idem kuknúť, čo je nové. Bez ranných noviniek môj deň jednoducho nezačne. A ako som tak pozerala, čo sa udialo vo svete k-popu, skoro som sa zadusila raňajkami. Skoro.. (to by bola dosť blbá smrť)