Po 150-tich rokoch nejaká recenzia na film :D Práve tento by som si chcela v dohľadnej dobe pozrieť x)

Žáner: komédia
Minutáž: 87 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Leslye Headland
Hrajú: Kirsten Dunst, Rebel Wilson, Lizzy Caplan, Paul Corning, Isla Fisher, Andrew Rannells, Anna Rose Hopkins, Sue Jean Kim, Horatio Sanz a ďalší

Baby na ťahu je komédiou o nie celkom bežnej partii kamarátok. Každej z nich režisérka naložila kvantum osobných (a tak trochu aj psychických) problémov. Tie sa im čoraz menej darí udržať uzamknuté v kúte ich mysle, kam posledných pätnásť rokov strkali všetky nepríjemné a vtieravé myšlienky nespokojnosti. Do seba zahľadená Regan, prostoduchá Katie a cynická Gena tvoria ústrednú trojicu. Žijú ďaleko od seba, tváriac sa, že všetko je presne tak, ako má byť. Z každodenného balansu ich vyvedie svadba štvrtej členky ich stredoškolskej partie. Otvorene povedané, to, že sa ako prvá vydáva tá najtučnejšia z nich, ich pochopiteľne rozhodí.

Baby na ťahu (Bachelorette, 2012) Baby na ťahu (Bachelorette, 2012)
Keď trojica v predvečer svadby pri mnohých fľašiach šampanského, ktoré zostali po nevydarenej rozlúčkovej párty, roztrhne svadobné šaty, začne sa kolobeh kriku, zúfalých rozhodnutí a necenzurovanej úprimnosti. Napodiv, presne to tieto tri ženy potrebujú, aby si pripustili, že im dni za dňom utekajú bez kúska vášne a bez vízie a ich budúcnosť má od idylickej ružovej ďaleko.

Ak sa pozrieme na pôvod ich frustrácie, ich problémy nám nemusia byť až také vzdialené. Za všetkým je moderná spoločnosť, ktorá vie vysvetliť vznik vesmíru a chemické zloženie lásky, no neponúka žiadne istoty a životný cieľ. Za ten si zodpovedáme sami. Ústredná ženská trojica v panike urobila životné rozhodnutia, ktoré viac či menej vedome ľutujú - záleží na promile alkoholu v krvi.
Ak ste sa narodili s prirodzeným šarmom a všetko vám odnepamäti ide ako po masle, asi si nebudete vedieť predstaviť, čím (anti)hrdinky komédie prechádzajú. Ani jedna z nich totiž ešte nedospela. Zastavili sa v tej nemotornej tínedžerskej fáze, v ktorej si každú minútu každého dňa želajú byť niekým iným, niekým lepším, krajším, blonďavejším, sympatickejším...

Baby na ťahu je filmom, v ktorom sa na pozadí blížiacej sa svadobnej katastrofy postupne menia hlavné hrdinky - nie nasilu ani búrlivo, ale v rámci výbornej dynamiky, ktorú medzi sebou Kirsten Dunst, Lizzy Caplan a Isla Fisher vytvorili. Na konci nie sú zázračne znovuzrodené, ale konečne aspoň vidia svetlo na konci tunela. A šlo to aj bez srdcervúcich výlevov. Veď, kto už naozaj prekonáva životné zmeny v hĺbavom zostrihu s dramatickou hudbou? Herečky pracovali s uštipačným a drsným scenárom, ktorý stroho odhaľuje odvrátené ba až hnusné stránky ich postáv a rovnako prirodzene vynáša na svetlo to pekné, čo sa v nich skrýva. Darí sa mu vykresliť plnofarebný portrét nešťastných žien.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER:

Prci, prci, prcičky: Stretávka

24. srpna 2012 v 14:59 | ..::Girl with devil's smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: American Reunion
Žáner: komédia
Minutáž: 113 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
Hrajú: Jason Biggs, Alyson Hannigan, Chris Klein, Thomas Ian Nicholas, Tara Reid, Seann William Scott, Mena Suvari, Eddie Kaye Thomas, John Cho, Jennifer Coolidge a ďalší

Odkedy Jim znásilnil domáci jablkový koláč, ubehlo 13 rokov. Je sympatické vidieť, kam viedli osudy tínedžerov kultovej komédie z konca deväťdesiatych rokov. Jim a Michelle sa vzali a vychovávajú malého synčeka, Oz sa stal televíznou hviezdou, Kevin sa dostal pod papuču, Fincha nikto nevidel a Stifler sa nikam nepohol. Po celý čas býva u svojej matky a v práci strúha frajera, hoci je len chlapcom pre všetko. Celú zostavu opäť spojí stretávka zo strednej. Je úctyhodné, koľko známych postáv sa podarilo autorom Hurwitzovi a Schlossbergovi vrátiť naspäť do deja. Väčšina hercov posledné desaťročie nikde nehralo, tak sa rozhodli stretávkovej akcii povedať áno.

Urobili len dobre, pretože sa jedná o návrat veľmi vydarený. Nebudú sa síce konať treskúce sexuálne eskapády ako z minulých dielov, no pozerať sa na starých známych v nových rovinách nuda rozhodne nie je. Stretávka v rodnom meste vedie hrdinov k spomienkam a zamysleniu sa nad vlastným životom. Je terajšia manželka skutočne tá pravá, alebo ňou bola prvá láska zo strednej? Žijeme svoje životy naplno? Nie je čas usadiť sa a dať životu hlbší zmysel? Podobné existenciálne problémy by ste iste v hrubozrnnej komédii o strate panictva nehľadali. Hrdinovia však dospeli a s nimi i diváci, na čo veľmi rozumne reagovali aj scenáristi. Podobné myšlienky sa totiž v hlavách divákov vynárajú pomerne často a preto je veľmi zábavné vidieť, ako sa s nimi popasujú obľúbení hrdinovia z našej puberty. Ako inak, po stiflerovsky.
Stretávka (American Reunion, 2012) Stretávka (American Reunion, 2012)

Do cesty sa im dostane mladá osemnástka, ktorú Jim kedysi strážieval, banda skúteristov, starí známi s novými osudmi a samozrejme nesmie chýbať veľkolepá party u Stiflera. Nikam sa od strednej síce neposunul, no stále je najzábavnejšou postavou série. Spolu s Jimom tvoria dokonale kontrastný pár ako stvorený na situačné gagy. Tento diel má navyše akýsi satisfakčný tón. Všetci, ktorým sa nedostávalo po celé tri filmy, zliznú svoju sladkú odplatu. Pozerá sa na to veľmi dobre a na svoje si prídu znalci charakterov. Samostatne by stretávkové prcičky neboli dostatočne zábavné, ale s vedomým predchádzajúcich udalostí si ich divák užije dosýta. Lepšie zakončenie si ani neviem predstaviť.

Autori sa možno mohli trochu viac odviazať a okoreniť známe postavy novými prístupmi. Opäť sa tak stretávame s rady rozdávajúcim Jimovým otcom a neuspokojenou Stiflerovou matkou. Na scéne sa objaví dokonca i Finchova mama. Sentimentálne rodinné putá dostávajú v prcičkovskom svete riadne na frak. Spomienky, moralizovanie i humor majú vo filme svoje miesto.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER:

Macík

16. srpna 2012 v 15:19 | ..::Girl with devil's smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: Ted
Žáner: komédia, fantazíjny
Minutáž: 106 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Seth MacFarlane
Hrajú: Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi, Patrick Warburton, Matt Walsh, Jessica Barth, Aedin Mincks, Bill Smitrovich, Patrick Stewarta ďalší

Základná premisa príbehu neznie komplikovane a neevokuje práve predstavu hodnotného filmu. Skrýva sa v ňom však viac, ako by sa na prvý pohľad zdalo. John (Mark Wahlberg) ešte ako malý chlapec nebol veľmi obľúbený a nemal tak kamarátov. Tých mu začne suplovať veľký macík, ktorého dostane na Vianoce. Veľmi si praje, aby sa stal skutočným a ožil. Magická noc Vianoc zafunguje a želanie sa stáva realitou. Určite je to sen mnohých detí. Čo sa však stane, keď chlapec a jeho macík dospejú? A práve na to sa Seth MacFarlane pozrel. Nápad je to výborný a našťastie aj schopne spracovaný. Po mnohých rokoch, John má už 35, je macík Ted (dabuje ho sám MacFarlane) zhýralou, na chlaste a ľahkých drogách fičiacou excelebritou (oživlý plyšák spôsobil patričný rozruch). Nikdy však nezabudol na sľub daný malému Johnovi, a tak doteraz spolu zabíjajú väčšinu času. To začína kolidovať s Johnovým osobným životom tvoreným jeho dlhoročnou priateľkou Lori (Mila Kunis). Vzťah si žiada posunúť na novú úroveň, na to je však John príliš nezodpovedný a necieľavedomý.
Macík (Ted, 2012) Macík (Ted, 2012)

Humorných scén je tu až až a väčšina, aspoň na mňa, fungovala výborne. Humor je to miestami drsný, politicky nekorektný a často nevhodný, pre deti určite. Ted je drzý medvedík a rovnako je drzý aj samotný film. Odznejú vďaka tomu veci, ktoré jednoducho mali byť povedané. Čo nás samozrejme privádza k tomu, že to niekomu môže prekážať a humor mu jednoducho nesadne. Nie je to však len komédia. Snímka má aj svoju romantickú i dramatickú zápletku. Ľahko to môžeme označiť za žánrový zlepenec, ale vďaka ústrednému triu protagonistov to všetko do seba dobre zapadá. Mark Wahlberg opäť ukázal, že mu sedia aj komédie. Toho som sa, keďže som nevidel snímku Fízli zo zálohy (The Other Guys, 2010), trochu obával.
Macík (Ted, 2012) Macík (Ted, 2012)

Tematika filmu nie je originálna. Avšak problém, o ktorom hovorí, je stále vypuklejší. V západnom svete stále pribúda viac mladých ľudí, ktorí nevedia, čo zo životom, nechcú opustiť pohodlie domova a urobiť niečo pre svoju budúcnosť. Trpí tým celá spoločnosť, a preto je dobré na to poukázať aj vtipným spôsobom, i keď v Macíkovi je to poňaté veľmi fundamentálne.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER

Madagaskar 3

11. srpna 2012 v 15:29 | ..::Girl with devil's smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: Madagascar 3: Europe's Most Wanted
Žáner: animovaná komédia
Minutáž: 93 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Eric Darnell, Tom McGrath, Conrad Vernon

Ak ste si mysleli, že scenáristom obľúbenej zoologickej štvorice utečencov došiel dych, tak ste na veľkom omyle. Newyorské kvarteto zažije v treťom diele svoje najzábavnejšie dobrodružstvo. A to veru pri animákoch nebýva zvykom. Večný sen navrátiť sa do zoo zvieracia partička stále živí, no potom čo tučniaci uletia vyprázdniť kasína Monte Carla, splynie s horizontom. Kamaráti sa rozhodnú doplaviť z Afriky aspoň do Európy. V Monaku narazia na neoblomnú lovkyňu zvierat, ktorá im riadne zavarí. Kapitánka Chantel DuBois túži po súkromnej koristi s kontúrami levej hrivy. Po sérii utečeneckých peripetií nájdu útočisko v kočovnom cirkuse. Dokonalé krytie s americkým angažmánom sľubuje návrat do Veľkého jablka. Tvrdošijná lovkyňa však snorí zvieracím hrdinom rovno za chvostami.

Pustejšie africké gagy i reálie vymenili autori za pestrejšie európske a urobili dobre. Veľkomestá starého kontinentu ponúkajú viacero možností pre zbesilé vyčíňanie tučniackej vojenskej formácie, lemurov, ústrednej štvorice, ako aj pre terminátorskú kapitánku Dubois. Betónovými stenami prechádza rýchlejšie ako univerzálny vojak. Strechy budov preskakuje ľahšie ako Neo. Zvieratá sa v tomto úchvatnom dobrodružstve pekelne zapotia. Scenáristi pripísali do deja viacero zábavných postáv. S osudmi starých známych ich pospájali na výbornú. Šarmom len tak srší leopardia cirkusová samička Gia, do ktorej sa zamiluje showman Alex. Ruským akcentom zaujme jej spriatelený tigrí kolega Vitalij, ktorý je traumatizovaný zážitkom z veľmi netradičného artistického kúsku. Mierne natvrdlý taliansky tuleň Stefano s neodolateľným kukučom, bude spolu so zebrou Martym trénovať vystrelenie z dela. Hypochondrická a večne bojazlivá žirafa Melman si bude spolu s hrošicou Gloriou hrkútať na povrazolezeckom lane. Kráľ Julien zažije nezabudnuteľnú romancu s cirkusovou medvedicou.
Madagascar 3 (Madagascar 3: Europe's Most Wanted, 2012) Madagascar 3 (Madagascar 3: Europe's Most Wanted, 2012)

Tretí diel prekvapí zľahka politicky nekorektným humorom ako je scéna vo Vatikáne. Všetky bláznivé príhody dokresluje excelentne vybratá hudba, ktorá mieša francúzske šansóny s popovými hitmi. Pamätnou je finálna cirkusová scéna, v ktorej odznie neprehliadnuteľná pieseň Firework od Katy Perry. Všetko je hravé, okaté a ani na okamih sa nebudete nudiť. Akurátna stopáž filmu tomu prospieva. Zabávať sa budú hlavne deti, ale aj dospelým trhne sánkou na viacerých vtipoch jasne cielených na odrasteného diváka.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER

Diktátor

3. srpna 2012 v 14:49 | ..::Girl with devil's smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: The Dictator
Žáner: komédia
Minutáž: 83 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Larry Charles
Hrajú: Sacha Baron Cohen, Megan Fox, Anna Faris, Ben Kingsley, John C. Reilly, B.J. Novak, Olivia Dudley, J.B. Smoove, Kevin Corrigan a ďalší

Aladden je jedným z posledných žijúcich diktátorov na svete. Vo svojej imaginárnej zemičke s názvom Waadeya si žije svoj absurdne dokonalý život. Pracuje na výrobe vlastnej jadrovej zbrane a je presvedčený o jedinečnosti režimu a seba. Každý večer si buduje nástenku oskalpovaných herečiek Hollywoodu (ak viete, čo tým myslím). Vo vnútri duše je to však citlivý a osamelý chlapík. Takým svojským spôsobom. Uvedomuje si, že budúcnosť tkvie v diktatúre a rozhodne sa preto zachrániť zvyšok sveta (Ameriku) pred hrozbou demokracie. Taktiež veľmi svojským spôsobom.

Diktátor je one man show. Ako vlastne aj všetky Cohenove filmy. Tentoraz sa však atmosféra nezachytáva, tentoraz sa vymýšľa a hrá. Treba povedať, že čo sa týka vymýšľania, Cohenovi to páli. Čo sa týka hrania, Cohen vyhráva. Avšak extrémy, do ktorých zachádza, nad ním v istých momentoch vyhrávajú.

Diktátor (The Dictator, 2012) Diktátor (The Dictator, 2012)

Treba uznať, že odvaha komikovi nechýba. Pri niektorých scénach sa budete možno trochu nervózne mrviť a pochechtávať v sedadle z obavy, že sa smejete na tenkej hranici sa povaľujúcich vtipoch. Žartovať na tému 11. september chce Cohenove sebavedomie a pochopenie verejnosti, ktoré si vybudoval po svojich niekoľkoročných úletoch. Cohen nastavuje Amerike zrkadlo, do ktorého sa musí pozrieť každý deň, aby nestratila svoju beztvarú puritánsku podobu. Výsmech, ktorým facká dokonalý obraz každého Američana o sebe samom, musí vyvolať aspoň maličký kúsok sebareflexie. Ak sa sebareflexia nedostaví, aspoň pobaví zvyšok sveta.

Hraný film Cohenovi vyšiel. Výborný nápad a množstvo starostlivo spracovaných scén, v ktorých možno zosmiešniť logiku bežného amerického občana sa stretol s primeraným úspechom. V ďalšom hranom filme by si však už mal dávať veľký pozor. Je ťažké prekonávať samého seba, keď vás sleduje niekoľko miliónov ľudí a očakáva, že to čo tu už bolo, bude lepšie ako to, čo by ešte mohlo byť.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER

Iron Sky

27. července 2012 v 15:19 | ..::Girl with Smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Žáner: akčná komédia, sci-fi
Minutáž: 93 minút
Krajina: Fínsko | Nemecko | Austrália
Rok: 2012
Réžia: Timo Vuorensola
Hrajú: Julia Dietze, Peta Sergeant, Udo Kier, Kym Jackson, Stephanie Paul, Götz Otto, Christopher Kirby, Monika Gossmann, Jim Knobeloch, Yuki Iwamoto, Tilo Prückner a ďalší

Na Zemi sa človek asi nikdy nedoreže pokoja! Mierumilovné nažívanie homo facebookus je narušené novou hrozbou. Ako obvykle, mieri z temného vesmíru a napáda výhradne americkú pôdu (prekvapivé). Lenže, kto sú tí záhadní votrelci, ktorí kolaborujú so samotnou prezidentkou USA? A hľa, svastika! V plnej palebnej sa vracajú nacisti. Ako je to možné? Veď Argentína nie je predsa vo vesmíre. Či?

Dvojica amerických astronautov pristáva na Mesiaci a rozprestiera reklamné bannery, podporujúce znovuzvolenie hlavy Spojených štátov. Náhle sú napadnutí oddielom nacistov. Ukazuje sa, že počas druhej svetovej vojny si Árijci zriadili na odvrátenej strane Mesiaca základňu v tvare svastiky a dlhé roky čakajú na impulz, po ktorom sa vrátia na Zem a obnovia svoju zašlú slávu. Ten prichádza práve s astronautom Jamesom Washingtonom. Miestny Fūhrer Kortzfleisch poveruje prieskumom a následnou inváziou ambiciózneho Klausa Adlera. V sprievode svojej naivnej budúcej ženušky Renate Richter začína pomyselný plán, v ktorom kolaboruje, s kým sa dá.

Iron Sky (2012) Iron Sky (2012)

Bolo zrejmé, že pôjde o synkretizmus braný s nadhľadom. Koniec koncov, ironický nádych je jasný už z úvodnej scény pristátia na Mesiaci. Námet znovunavrátenia nacistov je v tomto kontexte prinajmenšom veľmi úsmevný a oplýva riadnou dávkou humoru a sebairónie. Nacisti sú prezentovaní ako ambiciózny národ (ako inak). No tým, že žijú na Mesiaci, sú mierne pozadu a žijú stále v 40-tych rokoch, i keď prekypujú zaujímavými technológiami (albinisérum, meteorblitzkrieg). Ich hlavný vedec akoby z oka vypadol Majstrovi N a divnou súhrou náhod sa tak aj správa (porovnávanie mobilu s počítačom veľkosti posuvnej skrine Rolldoor). Navyše ich nevedomosť nielen o dianí na Zemi, ale aj jednoduchosť Renaty Richter, ktorá si myslí, že práve nacisti sú tí dobrí, nútia k smiechu.

Iron Sky (2012) Iron Sky (2012)

Iron Sky nemožno brať veľmi vážne, len si ho užiť ako niečo mierne nezvyčajné, no v zásade vtipné. Ako jednohubka je podarenou záležitosťou, ktorá obsahuje aj niekoľko nezabudnuteľných momentov. Vtipné scény sú umne rozložené počas celého filmu, takže nuda nehrozí. Ako protipól k americkej produkcii film demonštruje, že sa technicky solídne filmy dajú robiť aj na starom kontinente a netreba na to ani stomiliónové rozpočty. Škoda, že sám seba dehonestuje prepálenou mierou vážnosti, no ak nebudete príliš prísni a len si užijete crazy nacistickú jazdu, satisfakcia sa dostaví. Chybičky ako význam a konanie niektorých postáv (Renata Richter) vyvažujú prítomnosť nemeckej legendy filmu - Uda Kiera (hrá Fūhrera Kortzfleischa, ktorý pení zakaždým, keď je oslovený "Heil Hitler!") a televíznej dračice Pety Sergeant.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER

Amazing Spider-Man

20. července 2012 v 15:19 | ..::Girl with Smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: The Amazing Spider-Man
Žáner:akčný, dobrodružný, triler
Minutáž: 136 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Marc Webb
Hrajú: Emma Stone, Rhys Ifans, Andrew Garfield, Martin Sheen, C. Thomas Howell, Embeth Davidtz, Sally Field, Chris Zylka, Denis Leary a ďalší

Neľahkej úlohy navrátiť pošramotenú slávu najobľúbenejšiemu marveláckemu hrdinovi sa zhostil režisér Marc Webb. Štúdio Sony ho vybralo na základe úspechu výbornej vzťahovej komédie 500 dní so Summer. Romantická línia je vhodným odrazovým mostíkom ako prerozprávať známy príbeh po desiatich rokoch znovu a inak. Scenáristi sa tentokrát viac držali komiksovej predlohy a urobili dobre. Peter Parker ostal šikanovaným stredoškolským intelektuálom, ktorý túži po krásnej a nedostupnej spolužiačke. No nie je ňou Mary Jane Watson ale Gwen Stacy. Príbeh neobišiel formujúce rodinné putá so strýkom Benom a tetou May.

Nový zrod pavúčieho muža čerpá z nedávnej série The Untold Story, ktorá vnáša svetlo do záhadnej príčiny smrti Petrových rodičov. Otec Richard bol genetickým inžinierom v Oscorpe, kde spolupracoval na prevratnom projekte s hendikepovaným kolegom, dr. Curtom Connorsom. Pavúčí fanúšikovia veľmi dobre poznajú vývin postavy doktora Connorsa. Stane sa z neho obávaný jašter Lizard. Ťažko vybrať lepšieho antagonistu, ak chcete ponúknuť alternatívny reštart obohatený o úplne novú dejovú líniu. Zápletka okolo tajomnej aktovky Petrovho otca chytá až špiónsky nádych. Rovnica kríženia kmeňových buniek výborne dopĺňa mozaiku mutácie chlapca s pavúkom, rovnako ako premenu doktora v nebezpečného jaštera. Záštitou zlovestnej korporácie Oscorp tvorcovia navyše brilantne pripravujú pôdu pre Spideyho odvekého nepriateľa, Normana Osborna.

The Amazing Spider-Man 3D (The Amazing Spider-Man, 2012) The Amazing Spider-Man 3D (The Amazing Spider-Man, 2012)

Webb hľadá spôsoby, ako prísť do vyšlapaného cieľa celkom novými trasami. Darí sa mu to na plnej čiare. Do značnej miery tomu pomohlo vynikajúce herecké obsadenie. Andrew Garfield vštepil Parkerovi značnú dávku šibalstva, energie a chlapčenskej nadrzlosti. Jeho Peter nepôsobí ako ťuťmák predošlého predstaviteľa. Zmenou prešla i samotná postava Spider-Mana. Modročervený pavúk teraz omnoho viac hláškuje, je ohybnejší, rýchlejší a sarkastickejší ako kedykoľvek predtým. Dnešné mladé publikum sa skôr stotožní s takto vykresleným typom hrdinu. Petrovu prvú lásku Gwen Stacy hrá očarújúca Emma Stone. Okatá Emma je konečne frajerka, akú si hrdina Spider-Manovho formátu zaslúži. Chémia medzi mladými hercami je priam hmatateľná. Scéna medzi školskými skrinkami je toho jasným dôkazom. Umelci zamilovaný párik v podstate nemuseli predstierať, pretože sa ním stali v reálnom živote.

Na svoje si určite prídu milovníci treskúcej akcie, špeciálnych efektov i romantických happyendov. Sklamaní by nemali byť ani najskalnejší odborníci na spideyho komixové univerzum. Nový Spider-Man je hravý, odľahčený, vtipnejší, civilnejší a netrpí tisíc krát omieľanou vetou o zodpovednosti. No napriek tomu zatiaľ ostanú prvé dva diely predošlej pavúčej série neprekonanou klasikou. V mnohých ohľadoch si Marc Webb Amazing Spider-Manom našľapol k výbornej trilógii. Ponúkol vydarený príbeh v strhujúcej forme so skvelými hercami. Kto vie, možno nás po vzore netopierieho kolegu nabudúce prekvapí najlepším pavúčím dobrodružstvom, aké sme kedy videli.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER

Muži v čiernom 3: Späť v čase

10. července 2012 v 14:39 | ..::Girl with Smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: Men in Black III
Žáner:akčný, komediálny, sci-fi
Minutáž: 106 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Barry Sonnenfeld
Hrajú: Will Smith, Alice Eve, Josh Brolin, Emma Thompson, Tommy Lee Jones, Bill Hader, Michael Stuhlbarg, Nicole Scherzinger, Jemaine Clement a ďalší

Opäť nadnesený príbeh boja ľudských hrdinov s mimozemskými potvorami. Tento krát zápletku odštartuje veľmi osobná pohnútka medzi agentmi. Agent J zistí, že agent K doslova ukrýva pred ním tajomstvo veľké ako vesmír, ktorého dôsledky na súčasnosť ohrozujú celú Zem. Agent K sa vracia do 60. rokov, aby napravil svoju životnú chybu s mimozemským zloduchom a agent J cestuje v čase za agentom K, kde chce prísť na obrovské tajomstvo a zároveň napraviť "pokazenú" súčasnosť.

Muži v čiernom 3 (Men in Black III, 2012) Muži v čiernom 3 (Men in Black III, 2012)

Za obdobie medzi prvým a tretím dielom sa produkcia a filmová animácia posunuli omnoho ďalej. Film Muži v čiernom 3 však zložitými efektmi a predynamizovaným strihom neostal príliš poznačený, prinajlepšom len trošku poprášený. A to je paradoxne jeho veľké plus. Pohodovo naladí klímu pred vašimi obrazovkami, či už v kine alebo doma, svojim typickým odľahčeným humorom a štýlom mužov v oblekoch. Celá epizóda je nostalgická a divákov vracia skutočne akoby späť do čias, keď boli muži v čiernom filmovým fenoménom a hudobné televízie hrali "The black suits coming". Film tak ostáva lojálny sám sebe a neusiluje sa byť super moderným hitom sezóny, hoci je vo formáte 3D.

Určite tento film pohne kútikmi vašich úst, no obávam sa, že scén, z ktorých by ste chytali záchvaty smiechu, nebude až tak veľa ako v prvej časti série. Napriek tomu sa jej vyrovná svojim vyvrcholením, ktoré pravdepodobne väčšinu divákov prekvapí. A to z produkcie Hollywoodu nie sme veľmi zvyknutí na prvky nepredvídateľnosti. Dá sa ale povedať, že humor, akcia, sentiment a oddychové momenty sa stretli v správnom pomere. Môžete sa tak tešiť na zábavný blockbuster, ktorý pekne uzavrie celú sériu a určite aj od vás dostane viac burácajúcich decibelov, než druhá časť.

CINEMAVIEW.SK

TRAILER

John Carter: Medzi dvoma svetmi

6. července 2012 v 14:49 | ..::Girl with Smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: Jonh Carter
Žáner: fantasy, sci-fi
Minutáž: 125 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Andrew Stanton
Hrajú: Taylor Kitsch, Lynn Collins, Samantha Morton, Mark Strong, Ciaran Hinds, Dominic West, James Purefoy, Willem Dafoe

Mladý Ned- Edgar prichádza spravovať majetok svojho strýka Johna Cartera, ktorý náhle skonal a zanechal po sebe obrovský pozemok, zapečatenú kryptu a tajomný denník svojich zážitkov. Synovec sa púšťa do napínavého čítania s nepríjemným pocitom nebezpečenstva. Rukopis ozrejmuje nielen strýkovo zmiznutie, nestarnutie, ale aj mimoriadne kreatívny príbeh zahŕňajúci teleportáciu na Mars.

John Carter (2012) John Carter (2012)

Hrdina filmu John Carter je veteránom americkej občianskej vojny a kapitánom konfederačnej armády. Prenesie sa na Mars, ktorý jeho obyvatelia nazývajú Barsoom. Tu spoznáva dva súperiace klany; štvorrukých bojovných Tharksov impozantnej vysokej štíhlej postavy a zelenej pleti a tzv. červených Marťanov s ľudskou podobou. Krajina spustošená neustálymi bojmi medzi nimi neposkytuje dostatok obživy a vody pre ich prežitie, a tak jedinou záchranou oboch kultúr je mier. Ten, zdá sa, dokáže nastoliť iba Carter.
John Carter (2012) John Carter (2012)

Stretáva sa tu s vodcom bojovného kmeňa Tark Tarkasom () - bytosťou so šiestimi končatinami a neskôr i s ľudsky vyzerajúcou princeznou Dejah Thoris (). Ako to býva, princezná má problém: nechce sa vydať za tupého vládcu konkurenčného mesta, pričom len svadba by zachránila Mars pred vojnou. A John, obdarený nadmarťanskými schopnosťami, ktoré tu ako pozemšťan nadobudol, jej môže pomôcť. Problémom je, že sa John nechce pliesť do miestnej "politiky" a najradšej by sa zase rýchlo teleportoval domov.

John Carter (2012) John Carter (2012)

kinema.sk
cinemaview.sk

TRAILER:

Hnev titanov

29. června 2012 v 15:29 | ..::Girl with Smile alias Nataly::..
RECENZIA:
Originálny názov: Wrath of the Titans
Žáner: akčný, dobrodružný, fantazíjny
Minutáž: 99 minút
Krajina: USA
Rok: 2012
Réžia: Jonathan Liebesman
Hrajú: Liam Neeson, Sam Worthington, Rosamund Pike, Ralph Fiennes, Bill Nighy, Toby Kebbell, Danny Huston, Édgar Ramírez, Matt Milne, Lily James a ďalší

Pokračovanie filmu Súboj Titanov pod názvom Hnev titanov sa odohráva o 10 rokov po porazení Krakena. Perseus (Sam Worthington) sa vrátil k životu obyčajného rybára, založil si rodinu a má syna. Vychováva ho však sám, manželka mu zomrela. Medzitým v gréckom svete klesá záujem o bohov, ľudia sa k ním prestávajú modliť a chrámy chátrajú. Keďže ani bohovia nevenujú veľa pozornosti pozemšťanom, situácia sa naozaj vyhrotí. Božská moc bez viery ludí upadá. Zeus (Liam Neeson) začne konať až v hodine dvanástej, keď je ich sila natoľko oslabená, že hrozí veľká katastrofa. Padajú steny Tartaru, veľkého podzemného väzenia, v ktorom sa okrem množstva príšer nachádza aj otec bohov, titan Kronos túžiaci po návrate. S pomocou Hádesa (Ralph Fiennes), ktorý sa chce pomstiť, sa mu to možno aj podarí.

Príšery opúšťajúce podzemný svet vtiahnu zakrátko do diana aj Persea, ktorý musí brániť svojho syna. Do deja sme tak uvedení veľmi rýchlo a čoskoro sa hlavný hrdina so svojim lietajúcim koňom poberá za Andromedou (tentoraz ju hraje Rosamunda Pike). Desať rokov sa na nej podpísalo, stala sa z nej napríklad blondýna. Ale mimo to je z nej veľmi schopná kráľovná, ktorá priamo na bojisku vedie svoju armádu. Do partie priberú aj neuznaného syna boha Poseidona, Agenora (Toby Kebbell) - známeho aj pod menom Navigátor, ktorý ich má priviesť na jeden bájny ostrov. Žije na ňom svojej božskej moci zbavený Hephaestos (Bill Nighy). Mimo to, že je to asi najzaujímavejšia postava filmu, je to aj tvorca množstva zbraní. Vytvoril aj tú, ktorá môže ako jediná zničiť Kronosa. A snaha dať ju opäť dokopy je to, o čo vo filme ide.
Hnev titanov (2012) Hnev titanov (2012)

CINEMAVIEW.SK

TRAILER: